The great ocean road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu The great ocean road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu

The great ocean road

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

01 April 2014 | Australië, Apollo Bay

Dit weekend heb ik the great ocean gedaan. Het was zo indrukwekkend, prachtig en zoveel te doen. De roadtrip begon vrijdag na werk. Toen zijn we naar Melbourne gereden om daar s'avonds te gaan stappen en te overnachten in de YHA Hostel in North Melbourne (Tussen 6 en 7 uur moet je niet in Melbourne met de auto zijn, want het is druk!!). Melbourne is zo groot, dus kun je niet alles op loopafstand doen. We hebben daarom een taxi genomen, goed betaalbaar en voelt ontzettend luxe. Na een leuke nacht en goed geslapen te hebben zijn we begonnen aan onze roadtrip. Zaterdagochtend vertrokken we vanuit Melbourne naar Aireys Inlet om daar paard te rijden door de bush. We zijn helemaal naar de top van the hills gereden waar je over Aireys Inlet kon uitkijken en the great ocean road. Daarna zijn we doorgereden naar Lorne waar we diep de bossen zijn ingereden om de Erskine Falls te bezichtigen. Het was er erg rustig dus konden we over het hek springen en een paar mooie foto's nemen. Van dichtbij is de waterval nog mooier! We zijn vervolgens naar Kennett River doorgereden, omdat ik had gelezen dat daar een goede koala spotting place was met glow worms. Na 20 minuten op een verdacht pad gereden te hebben zijn we maar omgekeerd (Wat bleek als we nou 10 minuten waren doorgereden waren we er gekomen....). We hebben overnacht in Apollo bay at the Surfside Backpakers. Een alleraardigste hostel gerund door één vrouw. Gaf een heel huiselijke sfeer. De dag daarna zijn we doorgereden naar Port Campbell National park waar de beroemde twelve apostles stonden en ja het is zeer indrukwekkend!! Je kijkt vanaf een platform over een prachtig strand waar reusachtig grote rotsen staan. We hadden het ook erg getroffen met het weer, want daarna gingen we terug naar Apollo Bay om daar de Apollo Bay Sea Kayaking te doen. We waren de enige twee dus hadden we een privé les. We gingen vanaf Marengo beach met de kayak langs the reef. Wat was nou zo leuk aan deze kayaking tour? Het reef zit vol met allemaal mannelijke australian fur seals, maar dan ook honderden. Op een bepaald punt gingen de fur seals het water in en waren ze maar enkele meters van ons vandaan! We zagen ze overal voor ons, achter ons en zelfs onder ons zwommen zeehonden! Na een succesvolle kayaktour reden we weer terug naar Port Campbell om nog een glimp van the twelve apostles mee te krijgen en te dineren in 12 Rocks Cafe Bar. Waar ik voor het eerst oesters en kangeroo heb gegeten en men heeft gelijk kangeroo smaakt taai. Na een overnachting in Apollo bay YHA Eco Beach hostel waren we aangekomen aan de laatste dag. De laatste dag hebben we voor het eerst gesurft. Ik was hartstikke slecht, maar vond het ontzettend leuk om te doen. De instructuur zei dat de golven die dag erg slecht waren, dus ga ik het waarschijnlijk snel ergens anders doen. Het surfen was in Torquay bij Go Ride a wave. We hadden genoten van onze trip. Alleen al langs the great ocean road rijden was al een hele beleving. Zijn ook af en toe gestopt om van het uitzicht te genieten en veel foto's gemaakt. In de nacht is het wel een stuk enger om te rijden, veel bochten en weinig verlichting. Bij elkaar weer een heel weekend gevuld, maar ik heb er zo van genoten dat ik hem misschien nog wel een tweede keer ga doen!

Xx Anneloes

Nog een paar leuke weetjes:
Je zou verwachten dat je hier veel aussies zou zien verrassend genoeg lopen er heel veel Aziaten rond, a Bogan is een associaal type in de trein, a ranga is iemand met rood haar (Van orang-oetan), het weer veranderd hier heel snel, ze zeggen wel in één dag hebben we vier seizoenen.

  • 01 April 2014 - 16:23

    Irene:

    Hey lieve Anneloes,

    Wat onderneem jij veel!!! Wat een geweldig weekend heb je gehad, mooie foto's (vooral die op de motorkap ha ha) en een heerlijk verslag om te lezen. Onze weekends zijn wel een stuk saaiier hoor ;-).
    Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verslag. Blijf vooral genieten en veel foto's maken. Die weetjes zijn echt heel erg leuk om te lezen, en hoopvol: ook in juni en juli 4 seizoenen op 1 dag? Dus toch bikini mee.
    xxxx

    mama

  • 02 April 2014 - 00:43

    Je Zus:

    Hey zussie,

    Leuk verslag weer! Ik hoop dat je ook enthousiaste verhalen te vertellen hebt over je stageplek (lijkt wel of je aan het backpacken bent ;)
    Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig hoe de oesters waren?!
    Trouwens, mijn eerste keer surfen ging ook heel slecht! Je zult wel spierpijn hebben gehad de dagen erna, zwaar hoor! ;)

    xxxxx

  • 12 April 2014 - 16:55

    Uncle Robert:

    Hoi Anneloes,

    Ik heb net alle 3 je reisverslagen doorgestuurd gekregen van Irene. Leuk om te lezen overl je belevenissen; zo te zien heb je het goed naar je zin! Houwen zo!!! Pas je wel op met al die spinnen enzo?
    Gisteravond ben ik een avondje in Tiel geweest. Lekker gegeten (met wijntje!) en heerlijk rustig zonder al die lawaaierige neefjes en nichtjes...

    G'Day,
    Robert

    PS. Als je weer 's gaat "clubben" wil je misschien wel 's een joke vertellen; hier heb ik er één:

    An Englishman wanted to become an Irishman, so he visited a doctor to find out how to go about this. "Well" said the doctor, "this is a very delicate operation and there is a lot that can go wrong. I will have to remove half your brain". "That's OK" said the Englishman. "I've always wanted to be Irish and I'm prepared to take the risk".

    The operation went ahead but the Englishman woke to find a look of horror on the face of the doctor. "I'm so terribly sorry!!" the doctor said. "Instead of removing half the brain, I've taken the whole brain out". The patient replied, "No worries, mate!!"

    Alleen ik weet niet of je daarna nog een drankje krijgt van die Aussies...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Hallo, Mijn naam is Anneloes. Ik studeer toegepaste psychologie en werk daarnaast in de thuiszorg. Ik heb wel vaker binnen Europa gereisd met wintersport, kamperen en zon/zee/strand vakantie, maar ik zou graag wat meer willen backpacken. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, dus daar wil ik verandering in gaan maken. Een zin die mij erg inspireert is: Life is about creating yourself. Grijp de kansen aan om jezelf te vormen en leef niet in spijt! Groetjes ;)

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 6381

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 22 Augustus 2014

Stage in Australië

31 Januari 2014 - 03 Februari 2014

Spanje - Malaga

12 Juli 2011 - 15 Juli 2011

Shoppen in Milaan

30 Juni 2010 - 18 Juli 2010

Luxe vakantie in Kos

08 Januari 2014 - 18 December 2009

Eindexamenreis in Londen

Landen bezocht: