Voor het eerst in Australië - Reisverslag uit Silvan, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu Voor het eerst in Australië - Reisverslag uit Silvan, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu

Voor het eerst in Australië

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

15 Maart 2014 | Australië, Silvan

Eindelijk m'n eerste reisverslag na 3 weken! Australië is tot nu zo indrukwekkend, prachtig, nieuw en de dagen voelen zo kort aan. Ik zit bijna niet stil. Laat ik maar bij het begin beginnen.

De 24 uur durende reis van Amsterdam naar Dubai en vervolgens naar Melbourne viel erg mee. Op de overstap in Dubai na (Dat vliegveld is een doolhof!). In Melbourne werden we hartelijk ontvangen door ons gastgezin (Mary en Jan) die ook Nederlanders zijn. Zij brachten ons naar onze nieuwe woning, een schuur die ze omgebouwd hebben tot appartement. Het uitzicht is prachtig. Je kijkt uit over heuvels gevuld met bomen en grote stukken land. Het eerste weekend hebben ze ons rondgeleid in Silvan. We zijn langs geweest in Mombulk, Dandenong Skyhigh en hebben een echidna gezien. Het spannendste moment was toen ik zelf in de auto mocht stappen om te rijden. Nou ik moest er zeker aan wennen! Linksrijden valt mee, maar de spiegels zitten ook aan de verkeerde kant, er zijn heel veel heuvels, dan schakelen met de verkeerde hand en de rotondes zijn hier heel vreemd.. Het ging gelukkig goed en ik kan nu prima rijden (Alhoewel ik in Melbourne centrum nog wel spannend vindt)
De rest van de week zijn we naar Phillip Island geweest met onze nieuwe (Australische) vrienden, Hillsvile sanctuary, knox's shopping center en clubbing in Melbourne. Een erg drukke eerste week, maar de tweede week was hard werken want toen begon de stage bij Dutchcare. De organisatie is erg groot en het is leuk om te zien hoeveel Nederlanders daar werken, maar ook alle ouderen die geëmigreerd zijn uit Nederland. Heel veel Friesen, mensen uit texel, Den haag enzovoort Ik leer hier bijna meer over Nederland dan in Nederland zelf haha
Na werktijd probeerden we nog wat meer van Australië te zien. We zijn naar st. Kilda gereden (Penguins gezien), wilde vogels gevoerd en vastgehouden, Eureka Skydeck, eerste huntsman spider tegengekomen (in 'n auto!), Hostel geboekt in Melbourne en wezen clubben en naar Moomba festival geweest.
De derde week heb ik wat rustiger aangedaan, veel stage gelopen en genoten van de zon/natuur. Het is hier erg leuk om te wandelen. Je ziet hier overal konijnen, kleurrijke vogels en reusachtige bomen. Vandaag heb ik gedaan wat ik het liefste doe, namelijk wijn drinken! In de Yarra Valleys hebben we een wine tasting gedaan, het was heerlijk!!

Zo m'n eerste 3 weken in Australië samengevat! Ik zal proberen wat vaker wat te schrijven en dan wat korter haha
Ik sluit nog even af met een paar leuke weetjes die ik wil delen ;)

Tot het volgende reisverslag!
Xx Anneloes

Leuke weetjes:
Als je een huntsman spin in je kamer ziet zitten is er altijd ergens een tweede, de lichtknopjes zijn zo groot als je duim, ze doen hier niet de wc op slot! Soms doen ze zelfs de auto niet op slot, een jeep noemen ze hier een juut, het water is hier zuiverder maar viezer.. de meeste wilde dieren die je ziet zijn roadkill!! Als je gaat clubben dragen alle vrouwen nogal uitdagende kleding en da mannen mogen niet eens korte broeken dragen, deso = de bob en hij drinkt die avond gratis!

  • 15 Maart 2014 - 14:53

    Marjolein:

    Eindelijk, het eerste reisverslag! Inmiddels (lang leve Skype) zijn we al behoorlijk op de hoogte, maar super leuk om het verhaal te lezen en wat foto'tjes erbij te zien. Grappig dat je leuke weetjes erbij hebt gezet :)

    xxx je zus

  • 15 Maart 2014 - 18:04

    Inge Weideman:

    Anneloes, wat heb je al veel gedaan in 3 weken!! Leuk dit verslag! Veel plezier! Maar dat lukt prima zo te horen. Groetjes, XX Inge

  • 15 Maart 2014 - 19:50

    Irene :

    Hey Loesje, wat een heerlijk reisverslag om te lezen! Ik heb er van genoten. De foto's zijn ook heel erg mooi. Ik kan goed zien waar jij het meest vrolijk van wordt: dieren!!! Nou die zijn er zo te zien genoeg in Australië. Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, het is ook een geweldige ervaring. Ik heb wel gelachen om de leuke weetjes: pap zal zijn korte broek thuis laten als we gaan 'clubben' en ik zal iets uitdagends in de koffer stoppen ha ha. Tot het volgende reisverslag. Liefs moi xxx

  • 16 Maart 2014 - 14:21

    Naomi:

    Hee Anneloes,

    Wat leuk om te lezen! Volgens mij heb je het hartstikke naar je zin daar!
    Geniet ervan en succes met je stage!

    Groetjes,
    Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Hallo, Mijn naam is Anneloes. Ik studeer toegepaste psychologie en werk daarnaast in de thuiszorg. Ik heb wel vaker binnen Europa gereisd met wintersport, kamperen en zon/zee/strand vakantie, maar ik zou graag wat meer willen backpacken. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, dus daar wil ik verandering in gaan maken. Een zin die mij erg inspireert is: Life is about creating yourself. Grijp de kansen aan om jezelf te vormen en leef niet in spijt! Groetjes ;)

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6390

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 22 Augustus 2014

Stage in Australië

31 Januari 2014 - 03 Februari 2014

Spanje - Malaga

12 Juli 2011 - 15 Juli 2011

Shoppen in Milaan

30 Juni 2010 - 18 Juli 2010

Luxe vakantie in Kos

08 Januari 2014 - 18 December 2009

Eindexamenreis in Londen

Landen bezocht: