Alice Springs and the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu Alice Springs and the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu

Alice Springs and the outback

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

28 Juni 2014 | Australië, Alice Springs

Wat een verassing! Mijn ouders zijn speciaal voor mijn verjaardag naar Australië gekomen. Om het te vieren en nog wat meer van Australië te zien hebben we een reis gemaakt naar Alice Springs en Cairns.
Vanuit Melbourne zijn we gevlogen naar Adelaide om vervolgens naar Alice Springs te vliegen. Het midden van Australië. Daar heeft de bus ons naar ons hotel gebracht, Desert Palms Resort. Harstikke prachtig en ze hadden een zwembad (jammer genoeg was het daar iets te koud voor). We hebben die dag door Alice Springs gewandeld, een beetje gewinkeld en vooral de omgeving opgenomen. Er liepen veel Aboriginals rond, maar ze waren allemaal zwervers en kwamen nogal gevaarlijk over. Ik vond het erg jammer dat het zo ging met de cultuur.. Voor de rest was er niets zoveel te zien in Alice Springs, het is vooral een ophaalplek voor tours.

Dus de volgende dag stonden wij vroeg op om opgehaald te worden voor de Wayoutback desert safari. Een 4WD 3 daagse trip naar Uluru en Kata Tjiuta. Het was een hele tocht, dus grotendeels hebben we geslapen totdat we bij de Kamelenboerderij aankwamen. Je had daar de mogelijkheid om kameel te rijden, maar wat vond ik interessant? De Dingo die ze daar hadden!! Het beestje was aangereden en zat vastgebonden aan een paal. Best zielig, maar ik was wel blij dat ik zo up close met een dingo kon komen. Na wat foto’s van de beestje gemaakt te hebben gingen we weer de bus in.
Toen zijn we doorgereden naar Mount Ebenerezer Roadhouse, waar je weer een pitstop kon maken. Maar m’n ouders en ik dachten nee laten we grappige roadfoto’s maken, wat we hebben gedaan!
Weer de bus in en toen zijn we doorgereden naar Uluru. Het was erg indrukwekkend om te zien. Ik vond het alleen heel jammer dat zoveel mensen de rots beklimmen en afval achterlaten waardoor de omgeving rondom Uluru onleefbaar is voor veel dieren. We zijn langs de rots gelopen en kregen een uitleg over elke schuur of grot en wat dat betekende voor de aboriginals. Ik vond het leuk om op deze manier over de aborignals te horen en was verbaast wat ze allemaal konden doen met de natuur om hen heen. Daarna gingen we naar Uluru Cultural Centre, waar we meer konden lezen over de geschiedenis en Aboriginals in actie terwijl ze hun kenmerkende aboriginal art maken.
Vanaf Altila Mount Connor konden we zien waar Uluru zo beroemd om is. De kleurverandering bij zonsondergang. Het was net één groot feest alle touristenbussen stonden er en we dronken allemaal wijn met hapjes. Party at Uluru :D
Vervolgens hebben we overnacht in tenten en ja het was ontzettend koud. Ik kon wel genieten van het kampvuur waar onze gids eten op maakte en de gitaar pakte om een paar nummers te zingen.

De ochtend daarna stonden we weer vroeg op om de zonsopgang te zien bij Uluru. Ook erg mooi maar niet zo mooi als de ondergang. Vanaf daar zijn we doorgereden naar het zusje van Uluru, namelijk Kata Tjiuta (Valley of the winds). Waar we een 8 kilometer wandeling hebben gedaan. Het was prachtig om tussen de rotsen te zitten. Je kon voelen dat je in the middle of nowhere zat.
Vanuit daar zijn we daar zijn we doorgereden naar Erldunda. En Erldunda is echt geweldig, want ze verkopen daar port, maar op de label staat ‘Fucking Good port’. Ja smaakt het fucking good! Die hebben we gezellig bij het kampvuur, dat we zelf moesten sprokkelen, opgedronken.
Deze keer ging ik niet in een tent slapen, maar in een swag… Ja een swag dat is een soort hele dikke slaapzak waarmee je buiten kunt slapen. Echt lekker lag het nou ook weer niet, maar de sterren waren prachtig! Omdat we middel in the outback zatten was er nergens straatverlichting waardoor ik de sterren heel helder kon zien!

De laatste dag hebben we naar mijn mening de leukste wandeling gedaan. Een 7 kilometer lange wandeling door King Canyon. We hebben letterlijk op de rotsen gelopen en je had stukken dat je de afgrond inkeek. Het was allemaal bij elkaar ontzetten prachtig. Te midden van King Canyon heb je de Garden of Eden. Een klein meertje, maar zo verstopt tussen de hoge rotsen dat het een mysterieus gevoel gaf.
King Canyon was een goed afsluiter van the Wayoutback safari. We zijn daarna weer terug gereden naar Alice Springs (Heel veel geslapen in de bus) en hebben daar gegeten bij Red Ochre Grill. De zalm daar was heerlijk!
De laatste dag in Alice Springs voordat we naar Cairns gingen hebben we een korte wandeling gedaan over de Anzac Hill (Untyeyetweleye in Arentre). Niet zo’n bijzondere wandeling maar het uitzicht is zeker de moeite waard. Leuk om zo’n kleine stad te zien tussen al die grove natuur.


Tot zo ver onze tijd in Alice Springs.

Xx Aussie Loes

  • 19 Augustus 2014 - 13:25

    Irene:

    Hey Loesje, wat enig om dit weer terug te lezen. Ik ben er weer helemaal, genieten van de geweldige natuur, van de Aussie cultuur, van het kampvuureten (jammie), van wakker worden met 'here comes the sun', doodsangsten uitstaan als jij tijdens een wandeling weer ergens opklom en natuurlijk datgene doen waar we errug goed in zijn: shoppen. Het was een geweldige vakantie met een geweldige dochter!!! Liefs van mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Hallo, Mijn naam is Anneloes. Ik studeer toegepaste psychologie en werk daarnaast in de thuiszorg. Ik heb wel vaker binnen Europa gereisd met wintersport, kamperen en zon/zee/strand vakantie, maar ik zou graag wat meer willen backpacken. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, dus daar wil ik verandering in gaan maken. Een zin die mij erg inspireert is: Life is about creating yourself. Grijp de kansen aan om jezelf te vormen en leef niet in spijt! Groetjes ;)

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6369

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 22 Augustus 2014

Stage in Australië

31 Januari 2014 - 03 Februari 2014

Spanje - Malaga

12 Juli 2011 - 15 Juli 2011

Shoppen in Milaan

30 Juni 2010 - 18 Juli 2010

Luxe vakantie in Kos

08 Januari 2014 - 18 December 2009

Eindexamenreis in Londen

Landen bezocht: