Wilson Promotory National Park and Melbourne - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu Wilson Promotory National Park and Melbourne - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu

Wilson Promotory National Park and Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

10 Mei 2014 | Australië, Wilsons Promontory

Vandaag ga ik een update doen over m’n dagje naar Wilsons Promotory National Park en m’n middagje sightseeing in Melbourne.
Ongeveer een 3 uur rit van Silvan vandaan is het Wilsons Promotory National Park. Het is een enorm groot reservaat vol met wilde dieren en geweldige wandelstukken. Omdat ik niet veel tijd had die dag ben ik langs de Tidal River gereden om vervolgens de Squeaky Beach Nature Walk te lopen. Je begint bij een camping en loopt dan de berg op om aan de andere kant een prachtig strand te vinden. Waar ik natuurlijk een paar mooie foto’s heb geschoten en wat ‘walks’ voor m’n travelvideo.
Aan de andere kant vd berg kun je de rest van Wilsons Promotory National Park zien. Daar zie je nog hogere bergen, die ook zeker de moeite waard zijn om te bewandelen. Alleen moet je dan wel een weekend voor vrij maken 
Een van de hoogte punten van Wilsons Promotory National Park was één van de wandelpadden net voor de Tidal River. Verstopt achter de bosjes is een wandelpad dat vol zit met wilde dieren. Ik heb daar een hele groep kangeroos gespot en twee wilde emu’s. Je kon super dichtbij ze komen. Natuurlijk weer veel foto’s gemaakt!!

De andere dag ben ik naar Melbourne gegaan om wat meer toeristische sightseeing te doen. Ik ben begonnen bij de state library of Victoria. Een geweldig mooi gebouw in het midden van de stad en heel praktisch. Je kunt zo naar binnen lopen om de computer te gebruiken (Of mobieltjes op te laden). Maar ze hebben daar ook enkele tentoonstellingen. Één van de indrukwekkendste vond ik Ned kelly’s suit of armour. Een zelfgemaakt metalen pak waarin Ned Kelly vele mensen heeft vermoord.
Vervolgens ben ik doorgelopen naar het Parliament house en een paar mooie foto’s gemaakt.
De Fitzroy garden was ook erg leuk om te zien. Mooie bomen en heerlijk om doorheen te wandelen. Te midden van de Fitzroy garden heb je de Cooks cottage. Dat is het huis waar Captain cook in had gewoond. Erg leuk om te zien hoe mensen zoveel jaar geleden wonen (KLEIN!). Als je naar de tuin gaat zie je daar een heel rek met allemaal ouderwetse kledij. Wat ik niet kon laten om te passen.
Na m’n verkleedpartijtje ben ik door gelopen naar Hoiser lane, dat is een straat gevuld met allemaal kunstzinnige graffiti. Geweldig om te zien, echt heel Melbournian!

En met wat geslenter zat m’n dagje Melbourne er weer op.