Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneloes Grootendorst - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

25 April 2014 | Australië, Sydney

Het is nu ondertussen een hele tijd geleden dat ik een update op waarbenjij.nu heb geplaatst. Dus ik dacht dat het maar tijd werd om te laten weten hoe het in Australië eraan toe gaat.
Op 25 April ben ik naar de oh zo beroemde stad Sydney gevlogen. Na een anderhalf uur durende vlucht vanuit Melbourne zijn we door de stad gewandeld naar ons hostel, Nomands Westend. De stad zat vol met militaire, politie en andere mensen in uniform vanwege Anzac day. Het hostel lag heerlijk in het centrum en we hadden geluk dat we een luxe kamer kregen voor weinig geld! Zodra we onze spullen hadden uitgepakt zijn we doorgegaan naar het the Paddington Markets en Chinatown. Waar we hebben kunnen genieten van gezellige kraampjes en lekker eten.
Vervolgens zijn we doorgelopen naar Darling Harbour. Wanneer het zonnig is in Sydney dan is Darling Harbour the place to be. Geweldig uitzich met veel leuke cafeetjes om te zitten. Daar hebben we genoten van heerlijke nachos in het Hardrock Café en heb ik nog een souvenier gescoord. Na een heerlijke lunch zijn we langs the King Street Wharf en Walsh Bay doorgelopen naar The Sydney Tower bridge. Erg leuk om onder de brug te staan en ondertussen een uitzicht heb op het beroemde Sydney Opera House. Beide zijn het echt prachtige constructies en geweldig om foto's van te maken. Langzaam aan werd het donker, maar de gevoelstemperatuur in Sydney is echt HEER-LIJK!
Als laatste zijn we nog naar the Sydney tower eye geweest. Één van de hoogste gebouwen in Sydney waar je voor wat dollars een geweldig uitzicht kan hebben over de hele stad. Ik adviseer om in de avond te gaan, zodat je de lichten van de stad kunt zien. Vooral the Sydney Opera House heeft soms mooie lichtshows. Ook heeft de Sydney tower eye een 4D experience, waarbij ze een leuk filmpje over een rosella die door Sydney heen vliegt laten zien.
De dag daarna heb ik de Sydney Fish Market onveilig gemaakt. Als je van verse vis houdt en een markt sfeer dan is dit perfect voor je! De Sydney Fish Market zit vol met verse vis kraampjes. Ik heb allemaal vissen gezien die ik niet eens kende en het was geweldig om de visboers zo bezig te zien. Ik heb voor ongeveer 40 dollar het meest luxe ontbijt gehaald. Een pakketje met kreeft, gamba's en oesters!
Omdat ik al zo lekker in de visstemming was ging ik vervolgens naar SEA LIFE Sydney Aquarium aan de Darling Harbour. Vooral de sharktube is erg leuk om te zien. Reusachtig grote haaien die je bijna kunt aanreiken.
De rest van de dag heb ik lekker geslenterd door Sydeny. Er is zoveel te zien The Opdera House, Sydney tower Bridge en the rocks.
Maar ik moet toegeven dat Sydney voor mij een echte winkelstaat was met geweldige winkelstraten zoals Queens Victoria Building, Westliefd Sydney en Market street zijn zeker aanraders!

De laatste dag ben ik samen met Peter naar de Chinese Garden of Friendship gegaan. Een prachtige tuin waar je ook de mogelijkheid krijgt om jezelf te verkleden (Wat wij natuurlijk hebben gedaan!). Vervolgens wat melon bread gehaald bij Breadtop (Een schattige japanse bakkerij, die we ook in Melbourne hebben ^^) en door naar het vliegveld om het geweldige weekend af te sluiten.

Conclusie: Sydney is zeker een mooie stad en een aanrader!
Xx Aussie Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Hallo, Mijn naam is Anneloes. Ik studeer toegepaste psychologie en werk daarnaast in de thuiszorg. Ik heb wel vaker binnen Europa gereisd met wintersport, kamperen en zon/zee/strand vakantie, maar ik zou graag wat meer willen backpacken. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, dus daar wil ik verandering in gaan maken. Een zin die mij erg inspireert is: Life is about creating yourself. Grijp de kansen aan om jezelf te vormen en leef niet in spijt! Groetjes ;)

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6360

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 22 Augustus 2014

Stage in Australië

31 Januari 2014 - 03 Februari 2014

Spanje - Malaga

12 Juli 2011 - 15 Juli 2011

Shoppen in Milaan

30 Juni 2010 - 18 Juli 2010

Luxe vakantie in Kos

08 Januari 2014 - 18 December 2009

Eindexamenreis in Londen

Landen bezocht: